Öğretmenlerin örgütsel kimlik algılarının demografik değişkenlere göre incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: YELİZ GÜL

Danışman: VİCDAN ALTINOK

Özet:

Bu araştırmanın amacı bazı değişkenlere göre öğretmenlerin örgütsel kimliklenme düzeylerini saptamaktır. Bu çalışma nicel araştırma örneğidir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde çalışan 6924 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu ilçedeki okullarda rastgele belirlenen 364 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem, basit seçkisiz örnekleme metodu ile oluşturulmuştur. Araştırmada Örgütsel Kimliklenme Ölçeği (Mamatoğlu, 2008) kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmenler arasında örgütsel kimlik algısının cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiğini yer almaktadır. Kadın öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı erkek öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı okul türüne, kıdeme, mezuniyet derecesine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.