Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: SELDA DEMİRÇALI
Danışman: SUNA KALENDER
Özet:Bu çalışmada 7. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi İnsan ve Çevre ünitesinde FenTeknolojiToplum (FTT) yaklaşımına dayalı öğretimin sonuçlarını değerlendirmek amacıyla, ders içeriği tasarlanmış ve öğrencilerin gelişim göstermesi beklenen kavram, bilimsel süreç becerileri, kavram uygulama, tutum ve yaratıcılık alanları ile ilgili değerlendirmeler yapılarak, öğrencilerin gelişim düzeyindeki farklılıklar araştırılmıştır. Çalışmada deneme modelinin iki gruplu ön test - son test deseni kullanılmıştır. Denizli İl merkezinde bulunan Vakıfbank İlköğretim Okuluzndaki iki farklı yedinci sınıf şubesi çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Bu şubelerden biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubu olarak seçilen şubede FTT yaklaşımına dayalı öğretim, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yapılmıştır. Deneysel işlem öncesinde ve sonrasında, her iki gruba da öğrencilerin gelişim göstermesi beklenen alanların değerlendirmesine yönelik olarak hazırlanan, güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılmış olan ön test ve son testler uygulanmıştır. Ön test ve son testlerde, öğrencilerin değerlendirme ölçeklerine verdikleri yanıtların SPSS 11.5 programı ile istatistiksel analizi sonucunda, kavram alanı hariç diğer tüm alanlarda, FTT yaklaşımına dayalı öğretim yapılan deney grubu öğrencilerinin daha çok gelişim gösterdiği görülmüştür. FTT yaklaşımının, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, kavram uygulama, tutum ve yaratıcılıklarının gelişimine olumlu katkı sağladığı ve fen ve teknoloji derslerinde başarıyla uygulanabileceği sonucuna varılmıştır.