İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER KONUSUNUNDA İSBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİ KULLANMANIN AKADEMİK BASARI ÜZERİNE ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ahmet KIRTIL

Danışman: SUNA KALENDER

Özet:

Bu arastırmada, isbirlikli öğretim yöntemi doğrultusunda düzenlenen öğretimin ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik basarısına etkisi olup olmadığı arastırılmıstır. Arastırma 2009 2010 öğretim yılı 1. Yarıyılında, Ardahan ili Damal ilçesi Cumhurbaskanı Süleyman Demirel İlköğretim Okulunda gerçeklestirilmistir. Deney grubunda 21, kontrol grubunda 23 öğrenci olmak üzere 44 öğrenci arastırma grubunda yer almıstır. Çalısma 8 hafta sürmüstür. Gruplar öğrencilerin hazır bulunusluk düzeylerine göre esitlenmistir. Dersler deney grubunda isbirlikli öğrenme yöntemine göre, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli geleneksel öğretime göre hazırlanan ders planları ile gerçeklestirilmistir. Deney ve kontrol gruplarına Fen ve Teknoloji Basarı Testi öntest ve sontest olarak kullanılmıstır. Arastırma süresince basarı testinden elde edilen verilerin, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri betimsel olarak verildikten sonra, kovaryans analizleri yapılmıstır. Sonuç olarak Fen ve Teknoloji Basarı testi son test puanları açısından, isbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun basarı son test puanlarının aritmetik ortalaması öğretmen merkezli geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunun basarı son test puanlarından çok az yüksek olmasına karsın deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmustur.