Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: BURCU BAYBURTLU
Danışman: MEHMET ARİF ÖZERBAŞ
Özet:Bu araştırmanın amacı, WebQuest öğretim yöntemi kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamının 7.sınıf öğrencilerinin matematik dersi yaratıcı düşünme beceri düzeylerinde ve motivasyon düzeylerinde bir etkiye sahip olup olmadığını belirlemektir. Araştırma Kocaeli ili Gebze ilçesinde bulunan MEB bağlı bir İlköğretim Okulunun 7. sınıfında öğrenim gören N=65 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın başlangıcında her iki gruba Yaratıcı Düşünme Beceri Ölçeği , Motivasyon Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. 33 öğrenciden oluşan deney grubu öğrencileri ile haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 4 haftalık süreçte WebQuest yöntemi ile Silindir konusunun öğretimi yapılmıştır. 32 öğrenciden oluşan kontrol grubuyla ise yenilenen ilköğretim programına göre geleneksel öğretim yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Sonrasında Yaratıcı Düşünme Beceri Ölçeği , Motivasyon Ölçeği son test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA (repeated measures) testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest ve sontest toplam yaratıcılık ölçeği puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştırDeneysel işlem sonrası deney grubunda bulunan öğrencilerin motivasyon düzeyleri olumlu yönde yüksek çıkmıştır. Sosyal etkileşimin ve grup çalışmasının öğrenenlerin duyuşsal tepkilerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerinin ise motivasyon düzeylerinde düşme görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda WebQuest öğretim yönteminin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisine anlamlı bir etkisinin olmadığı fakat motivasyon düzeylerini yükseltmede bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.