Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EMET ÖZTÜRK
Danışman: TURAN GÜVEN
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu arastırma, moleküler genetik, rekombinant-DNA teknolojisi ve genetik mühendisliği biyoteknolojisi gibi yeni bilim dallarının gelismesi ile ortaya çıkan genetik determinizm veya nörogenetik determinizm eğilimlerinin Batı'nın bilim literatürüne giren çalısmalarını göstermek ve bunları eğitim açısından değerlendirmek için yapılmıstır. İnsan davranıslarının genlerle kontrol edildiğini, insan iradesinin çok sınırlı olduğunu bu yüzden sorun olusturan davranıslarından ötürü sorumlu tutulamayacağını ve davranısların ancak genlerin değistirilmesiyle düzenlenebileceğini savunan biyolojik determinizm derinlemesine ele alınmıstır. Genetik determinizmi savunanların eğitime bakıs açıları ve eğitimin gerekliliğine inanıp inanmadıkları yansıtılmıstır.