Ortaokul öğrencilerinde bitkilerin canlı olarak algılanma düzeylerinin araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: FATIMA GÜL KORKMAZ

Danışman: ERGİN HAMZAOĞLU

Özet:

Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinde bitkilerin canlı olarak algılanmasında ortaya çıkan kavram yanılgıları araştırılmıştır. Bu amaçla Fen Bilimleri dersine yönelik tutumun tespiti için 20 maddelik bir tutum ölçeği ve bitkilerin canlı olarak algılanmalarında ortaya çıkan kavram yanılgılarının tespiti için 30 maddelik bir ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı kullanarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda ortaokul öğrencilerinde bitkilerin canlılar âleminden sayılmadığı kavram yanılgısının olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerde, bitkilerin biçim, renk, koku gibi kolay gözlenebilen özellikler üzerinde durdukları; solunum, dolaşım, boşaltım, üreme gibi faaliyetlerin göz ardı edilerek canlı olarak algılanmadığı tespit edilmiştir.