Georg Eduard Goltermann Op. 65 4. Viyolonsel Konçertosu'nun çalınmasında karşılaşılan güçlüklere yönelik öğretim elemanları görüşlerine dayalı çözüm önerileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: LEVENT ÇINARDAL

Danışman: ŞEBNEM YILDIRIM ORHAN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, viyolonsel eğitiminde kullanılan Georg Eduard Goltermann Op. 65 4. Viyolonsel Konçertosu' nun çalınmasında, viyolonsel öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda belirlenen güçlüklere yönelik alıştırma ve etüt önerileri getirmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye' deki Eğitim Fakülteleri' nin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları' nda görev yapan viyolonsel öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma betimsel nitelikli olup, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, uzman görüşü alınarak hazırlanan anket yoluyla toplanmıştır. Viyolonsel öğretim elemanı bulunan 24 üniversiteden 21' ine ulaşılmış, 20 üniversite olmak üzere toplam 22 viyolonsel öğretim elemanından cevap alınmıştır. Araştırma' da eserin bestecisi, dönemi gibi bilgilere yer verilmiş, Türkiye' de Eğitim Fakülteleri' nde ders veren viyolonsel öğretmenlerinin demografik özellikleri güncellenmiştir. Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde önemli bir eğitim materyali olan Goltermann 4. Konçerto ile ilgili öğretim elemanlarının öneri ve görüşlerinin toplanması ve ihtiyaç duyanlara kaynak oluşturması bakımından önemlidir. Elde edilen bulgulara göre viyolonsel öğretim elemanlarının tamamının lisansüstü eğitim yaptığı, çoğunun Gazi Üniversitesi' nden mezun olduğu, 22 öğretim elemanından 20' sinin çalıştıkları kurumlarda kadrolu olduğu, tamamının Georg Eduard Goltermann Op. 65 4. Viyolonsel Konçertosu' nu viyolonsel eğitiminde kullandığı, çoğunun eserin ilk öğrenci konçertosu olduğu konusunda hemfikir olduğu, eserin tamamını çalıştırdığı, Schott edisyonunu tercih ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır; ve eserde öğrencilerin en çok zorlandıkları pasajlar tespit edilmiştir.