Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Öğrenci: HÜSEYİN KARTAL
Danışman: KURTULUŞ SOYLUK
Özet:Bu çalışmada, kablolu köprülerde deprem ve trafik yüklerinin meydana getirdiği dinamik etkiler incelenmiş ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonlu elemanlar yöntemine göre hazırlanan üç boyutlu kablolu köprü modeli, deprem yüklemesi olarak üniform ve mesnetlerinden farklı yer hareketi uygulamaları için çözümlenirken, trafik yüklemesi için de üniform yayılı sabit ve hareketli trafik yüklemeleri için çözümlenmiştir. İki farklı zemin grubuna ait ivme kayıtları için yapılan analizler neticesinde, kritik deprem ve trafik yüklemeleri belirlendikten sonra, deprem ve trafik yüklerinin birlikte düşünüldüğü kombinasyonlar oluşturulup, gerekli analizler yapılmıştır. Çalışma sonucunda, kablolu köprüler için mesnetlerinden farklı yer hareketi ve hareketli trafik yükü uygulamalarının daha kritik olduğu görülmüştür. Aynı zamanda, kablolu köprülerin tasarımında sadece deprem etkilerini veya sadece trafik yükü etkilerini incelemenin yetersiz olacağı , deprem ve trafik yüklerinin birlikte düşünülmesi gerektiği vurgulanması gereken diğer bir noktadır.