Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Özden SEVGÜL AYTAR
Danışman: Hüseyin Güçlü Yavuzcan
Özet:
Deneyimsel öğrenme modelinin benimsendiği tasarım sütdyosunda öğrenciler, akranları ve eğitmenler ile tartışarak, konuşarak ve eleştiri yoluyla öğrenirler. Projeler aracılığıyla ve eleştiri yoluyla yaparak, yansıtarak ve eyleme geçirerek öğrenme yöntemlerinin uygulandığı tasarım stüdyosunda süreç odaklı bir öğrenme temsil edilirken, tasarım stüdyolarında yaygın olan geleneksel değerlendirme yöntemi daha çok sonuç odaklıdır. Tasarım stüdyolarında kullanılan örtük ve açıklanması zor geleneksel değerlendirme, genellikle süreçlerden ziyade sınırlı beceri, yetenek, bilgiyi değerlendirir, öğrencinin öğrenmeye yaklaşımını biçimlendirmede yetersizdir. Değerlendirmelerin odak noktası üründen uzaklaşmalı ve öğrencilerin süreç ve öğrenmelerini biçimlendirmeye yaklaşmalıdır. Tasarım stüdyosunda değerlendirme yöntemleri tasarım süreciyle ve tasarım stüdyosu öğrenme kazanımlarıyla uyumlu olmalıdır. Bu bağlamda, bu çalışmanın kapsamı ve amacı her geçen gün artan sayıda öğrencinin katıldığı tasarım stüdyosunda öğrenmenin değerlendirilmesi sırasında öğrencinin öğrenmeye yaklaşımını biçimlendiren ölçüt tabanlı, evrensel bir dil ile döngüsel olarak derecelendirilmiş, sürdürülebilir süreç ve sonuç değerlendirme aracı tasarlamak ve uygulamaktır.
Anahtar
Kelimeler
: Tasarım eğitimi, tasarım stüdyosu, stüdyoda değerlendirme, süreç
değerlendirmesi, öğrenme kazanımları, ürün tasarımı