Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Hande İnan
Danışman: METİN KAYA
Özet:Bu araştırmada, karikatürlerin 6. sınıf beden eğitimi dersinde voleybol' ünitesi kazanımlarına ulaşmada, öğrencilerin derse karşı erişi düzeyi, tutumu ve öğrenilenin kalıcılığına etkileri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada ön test, son test, kalıcılık testi kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde bulunan birortaokulunun iki 6. sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 74 öğrenci oluşturmuştur. Seçilen gruplara; öğretilecek konu öncesi ön erişi testi, ön tutum ve uygulama sonrasında da son erişi testi, son tutum ölçekleri ile öğrenilen bilginin kalıcılığını saptamak amacıyla yaklaşık 6 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Deney grubunda voleybol konusu karikatürlerle işlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma da elde edilen bulgular sonucu iki grup karşılaştırılmıştır. Verilerin analizinde istatistik programından faydalanılmıştır. Analizlerde anlamlılık seviyesi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Karikatür destekli yapılan öğretimin, beden eğitimi başarısını, beden eğitimine yönelik tutumunu ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını anlamlı olarak olumlu yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.