İlköğretim okul müdürlerinin sahip olduğu liderlik standartlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: BERAT AHİ

Danışman: KEMAL KÖKSAL

Özet:

Bu araştırmada, ilköğretim okul müdürlerinin sahip olduğu liderlik standartlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma, 2010-2011 yılında Ankara ili Merkez ilçelerinde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenleri ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 388 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri ISLLC'nin belirlemiş olduğu standartlardan uyarlanarak oluşturulan anket ile toplanmıştır. Ankette üç liderlik standartı (toplumsal, etik ve politik) bilgi, eğilim ve performans alt gruplarında incelenmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve öğretmen görüşlerinin cinsiyet, branş ve kıdeme göre farklılığını belirlemek amacıyla Kay-Kare nanparemetrik testi uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgular incelendiğinde; ilköğretim okul müdürlerinde incelenen üç liderlik standardına da sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğretmen görüşlerinin bağımsız değişkenler açısından (cinsiyet, branş, kıdem) anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.