Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Barış DEMİRCİ
Danışman: Aytekin Albuz
Özet:Bu araştırma, 2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programının öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlarının, bu kazanımlara bağlı etkinliklerin, etkinlik örneklerine ilişkin öğretim yöntem ve tekniklerinin başarı düzeyini tespit etmek, öğretim programına dayalı öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının birbirleri arasındaki ilişkisel durumunu belirleyerek, bu üçlü setin eğitim öğretim süreci içerisinde daha etkili kullanımına yönelik değerlendirmek ve önerilerde bulunmak için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ankara İli Merkez İlçe İlköğretim Okulları oluşturmakta olup; gözlem uygulamaları için Çankaya, Kazan, Keçiören, Yenimahalle ilçelerine bağlı beş ilköğretim okulu, görüşme uygulamaları için Çankaya, Etimesgut, Kazan, Keçiören, Yenimahalle ilçelerine bağlı yirmi ilköğretim okulu seçilerek örneklem grupları oluşturulmuştur. Gözlem ve görüşme uygulamaları 2008-2009 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında başlamış, bahar yarıyılı sonunda tamamlanmıştır. Gözleme dayalı verilerin çözümlenmesinde tek yönlü varyans analizi (Anova) testi, görüşmeye dayalı verilerin çözümlenmesinde ise kısmi içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna dayanarak; Müzik Öğretim Programı, Öğretmen Kılavuz Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı'nın örneklem dahilinde başarı düzeylerine ilişkin olumlu ve olumsuz yönleri ayrı ayrı ortaya koyulmuş, aksayan yönlerine dair gerekli görülen önermelerde bulunulmuştur.