Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: FATMA ÖZSOY İLHAN
Danışman: ERCAN NURCAN YILMAZ
Özet:Zaman ilerledikçe ve nüfus çoğaldıkça insanların en temel haklarından biri olan eğitim hakkı konusundaki talebin arttığı görülmektedir. Bu artış, her bireye eğitim ortamı sağlayabilme problemini de beraberinde getirmiştir. Bu problemi aşabilmek için iletişim teknolojilerinden de istifade edilir olmuştur. Bilgisayar ve internet'in yaşamımızın her anına girdiği şu günlerde eğitim ortamlarında bilgisayar ve internet'ten yararlanmak kaçınılmaz bir hal almıştır. İnternet, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin ihtiyacı olan bilgiyi sağlamada yardımcı olacak bir araç olan internet, onların bilgiye ulaşmaları için sorumluluk almalarını da sağlamaktadır. İnternet sunduğu bir çok olanakla buna izin vermekte ve öğrencilerin öğrenme gereksinimlerini karşılayabilmektedir. Bu sayede mesafeler kısalmış, okul dışı ortamlar da eğitim alanı içine dahil edilmiştir. Son zamanlarda uzaktan eğitim sayesinde çok geniş kitlelere hitap eden programlar hazırlanmış ve uygulanmıştır. Bu uygulamalar yaygınlaşarak uygulama temelli eğitim veren Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarını da uzaktan eğitimle tanıştırmıştır. Uygulama temelli eğitim veren ve eğitim sistemimizin önemli bir bölümünü oluşturan Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarının uzaktan eğitimle öğrenci mezun etmelerini de tartışmaya açık bir konudur. v Bu tezde, uygulamalı eğitim veren Mesleki ve Teknik eğitim kurumlarının görsel ve uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması üzerine bir çalışma yapılmıştır. Bunun yapılabilmesi için değişik anketler hazırlanmış, örgün eğitim ve uzaktan eğitim öğrencilerine hazırlanan anketler uygulanmıştır. Bu anketlerin sonucuna göre Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarında uzaktan eğitim ile örgün eğitimin farkları, eksikleri ve avantajları tespit edilmeye çalışılmıştır.