Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği lisans programında yer alan coğrafya derslerine ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: ALPER ÖZTÜRK

Danışman: SALİH ŞAHİN

Özet:

Bu araştırmada, Sınıf Öğretmeni adaylarının "Sınıf Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Coğrafya Derslerine İlişkin Görüşleri" belirlenmiş ve değişkenlere göre durumları ortaya konulmuştur. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Gazi Üniversitesi ve Kırıkkale Üniversitesinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları (N= 299) üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen üçlü Likert tipi anket kullanılmıştır. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Coğrafya Derslerine Yönelik Görüşleri"ni saptamak amacıyla geliştirilen anket yardımı ile toplanan veriler bilgisayara aktarılmış ve verilerin çözümlenmesinde SPSS 17 (Statistical for Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Bu süreçte anketi oluşturan soruların frekans (f) dağılım grafikleri ve yüzde (%) dağılımları oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen bu bulgulardan yola çıkarak, sınıf öğretmenliği programında okutulan coğrafya dersleri hakkında gelecekte yapılacak bilimsel çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.