Türkiye Yükseköğretiminde Öğrenim Gören Arapça Öğrencilerinin Okuma Stratejilerine Yönelik Farkındalıkları.


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emrullah Dalmış

Danışman: MEHMET HAKKI SUÇİN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Türkiye Yükseköğretiminde öğrenim gören Arapça öğrencilerinin okuma stratejilerine yönelik farkındalıklarını ölçmek ve ideal bir Arapça okuma dersinin nasıl olması gerektiğini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında farklı üniversitelerin Arap Dili Eğitimi, Arap Dili Edebiyatı ve Arapça Mütercim Tercümanlık bölümlerinde öğrenim gören 252 öğrenciye okuma stratejileri farkındalık anketi uygulanmış ve Arapça öğrencilerinin okuma stratejileri kullanma düzeyleri yüksek bulunmuştur. Ayrıca kız öğrencilerin okuma esnasında erkek öğrencilere nazaran daha sık strateji kullandığı ve öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversiteye göre okuma stratejileri kullanım düzeylerinin birbirine denk olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Arapça öğrencilerinin akademik başarı puanları ile okuma stratejilerini kullanma düzeyleri arasında düşük düzeyde de olsa anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.