Trompet eğitimcilerinin trompet eğitimine ilişkin görüşleri ve Arban metodunun, hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: VOLKAN CANŞE

Danışman: FERDA GÜRGAN ÖZTÜRK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, uzman görüşü alınarak trompet eğitimine başlangıç müfredatında en çok kullanılan Arban metodunun hangi hedef ve hedef davranışların gerçekleştirilmesine yönelik olarak hazırlandığını incelemektir. Bu amaçlarla Arban metodunda etütler, kazandırdığı hedef ve hedef davranışların özgünlüğüne göre seçilmiştir. Seçilen onbeş etüt, çalgı metotlarını çağdaş öğretim programı modeline dayalı metot çözümleme yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme bilişsel ve devinişsel alanlarda yapılmıştır. İnceleme sonucunda belirlenen hedefler bilişsel alanın bilgi basamağında; devinişsel alanın ise uyarılma, kılavuz denetiminde yapma ve beceri haline getirme basamaklarındandır