Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının görsel algıları ile uzamsal algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: MAHMUT ÜNAL

Danışman: İLKAY ULUTAŞ

Özet:

Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının görsel algıları ile uzamsal algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Çankaya ve Yenimahalle ilçelerinde bulunan bağımsız anaokullarına devam eden 5-6 yaş grubundaki toplam 150 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada çocukların görsel algıları Frostig Görsel Algı Testi' ile, uzamsal algıları ise Mekânsal Algı Testi' ve Uzamsal Algı Becerileri Gözlem Formu ile belirlenmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde T-testi, One Way Anova çoklu karşılaştırma Testi ve Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, çocukların görsel algılarının aylarına göre fark gösterdiği, uzamsal algılarının ise çocuk bildirimlerinde yaşa göre, öğretmen gözlemlerinde cinsiyete göre anlamlı fark gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca Frostig Görsel Algı Testi puan ortalamaları ile Mekânsal Algı Testi puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.