Türkiye'de Türkçe öğrenen Arap öğrencilerle Mısır'da Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma becerisi gelişiminin karşılaştırılması ve çözüm önerileri (Mısır Yunus Emre Enstitüsü ve Gazi TÖMER örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: REHAB ABDELNABY MOHAMED SAYED

Danışman: NEZİR TEMUR

Özet:

Bu çalışmada Mısır'da Türkçe öğrenen öğrenciler ile Türkiye'de öğrenen öğrencilerin yazma becerisinde özellikle Duyulan geçmiş zaman kullanılmasının karşılaştırılması ve sorunların çözüm önerileri amaçlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Yunus Emre Enstitüsü Mısır şubesi ve Gazi Üniversitesi TÖMER 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında A1-A2 düzeyde Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin yazma becerisinde (duyulan geçmiş zaman) karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Yukardaki adı geçen eğitim merkezlerinde Türkçe öğrenen Arap öğrencilere ile anket formu dağıtılmış ve verileri toplanmıştır. Çalışmada öğrencilere sunulan sorular dört ana başlık etrafında toplanmış olup, bu başlıklar, Arapça ve Türkçe'nin alfabe farklığı, dört temel dil becerilerini öğrenirken karşılaştıkları sorunlar, duyulan geçmiş zaman kullanılması, Türkçedeki bazı sesleri telaffuz ederken karşılaşılan sorunlar, Arapça ve Türkçe arasında ortak kelimeler, dil becerileri, öğretim elemanları ve materyal eksikliğidir. Bu başlıklarda toplam 49 soru yer almıştır. Araştırmanın sonucunda Arap öğrencilerin, duyulan geçmiş zaman, ses bilgisi, konuşma becerisi, telaffuz, alfabe gibi hususlarda sorun yaşadığı belirlenmiştir.