Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERYEM SONKAYA
Danışman: Pınar Bulut
Özet:
Bu araştırmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin derslerinde yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algıları ile yaratıcı dramaya ilişkin tutumlarını ve bunlar arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmaya Ankara ilinin Altındağ ilçesine bağlı resmi liselerde görev yapan 329 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz
Yeterlik Algısı Ölçeği ile Yaratıcı Drama Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma
verilerinin analizinde sıra ortalaması, sıra toplamı, korelasyon analizi, Mann W hitney U
Testi ve Kruskal Wallis Testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin
yaratıcı dramaya yönelik tutumları ile cinsiyet, yaş ve mesleki kıdemleri arasında anlamlı
farklılığın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaratıcı dramaya yönelik tu tumları ile yaratıcı
drama eğitimi alma durumları ve branşları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı
sonucuna ulaşılmıştır . Öğretmenlerin yaratıcı dramayı derslerinde kullanmaya yönelik öz
yeterlik algıları ile cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve yaratıcı drama eğitimi alma durumları
arasında anlamlı bir fark lılığın olduğu belirlenmiştir . Ayrıca öğretmenlerin yaratıcı dramayı
derslerinde kullanmaya ön c elik öz yeterlik algıları ile branşları arasında anlamlı bir
farklılığın olmadığ ı sonucuna ulaşılmıştır . Öğ retmenlerin yaratıcı d ramaya yönelik
tutumları ile öz yeterlik algıları arasında pozitif yönde ve yüksek bir ilişki bulunmuştur.
Ayrıca öğretmenlerin derslerinde drama uygulamalarını kullanmaların a yönelik özyeterlik
algılarının yaratıcı drama tutumunda me ydana gelen değişimin % 52,9 unu açıkladığı
görülmektedir.
Anahtar Kelimeler : Tutum, öz yeterlik algısı, drama, öğretmen