Ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarının incelenmesi (Tokat ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: AYŞEGÜL YILDIZ

Danışman: ÖZBAY GÜVEN

Özet:

Araştırmanın amacı ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumlarını incelemek, bu tutumların öğrenci velilerinin kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel tarama modelinde ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya; 2012-2013 öğretim yılı, Tokat il merkezinde bulunan 33 ortaokuldan, 5., 6., 7. ve 8.sınıfta öğrenim gören 619 öğrencinin, ebeveynleri (ana veya baba) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin çocuklarının beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik tutumları ebeveynlerin; öğrenim durumu, meslekleri, aylık gelirleri, spor yapma durumu, sporla ilgili haberleri takip etme durumu, spor yapmaya destek verme durumu ve ailenin; çocuk sayısı, çocuklarının bulundukları sınıf seviyesi, akademik algıları gibi değişkenler arasında olumlu bir ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir