Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ayla ÇAVUŞ
Danışman: NECATİ CEMALOĞLU
Özet:Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticiler ve öğretmenler ile bu kurumlarda okuyan öğrencilerin ve öğrenci velilerinin çoklu değişkenlere göre performans değerlendirmeye ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2009-2010 eğitim öğretim yılında Ankara ili Keçiören ilçesindeki resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 87 okul yöneticisi, 1707 öğretmen, 30 839 öğrenci ve 30 839 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 41 okul yöneticisi, 206 öğretmen, 279 öğrenci ve 231 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında; Yönetici-Öğretmen anketi, Öğrenci anketi ve Veli anketi olmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen üç ayrı anket kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde yüzde (%) ve frekans (f) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler ve yöneticiler çoklu veri kaynaklı performans değerlendirme sürecinde öğretmenlerin performansını öğrencilerin değerlendirmesi görüşünü desteklerken, velilerin ve meslektaşlarının değerlendirmesi görüşünü desteklemedikleri; öğretmenler çoklu veri kaynaklı performans değerlendirme sürecinde yöneticilerin performansını öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin değerlendirmesi görüşünü desteklediği; yöneticilerin ise kendilerinin performansını öğretmenlerin değerlendirmesi görüşünü desteklerken, öğrencilerin ve velilerin değerlendirmesi görüşünü desteklemediği; öğrencilerin, öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin performansının değerlendirilmesinde aktif olarak rol almak istediği; velilerin ise hem öğretmenlerin hem de okul yöneticilerinin performansını değerlendirme konusunda istekli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.