Sosyal bilgiler öğretiminde istatistik ve grafik kullanım tekniklerinin öğrencilerin grafik okuma becerisine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Meltem Akın Köse

Özet:

Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinin Ülkemizin Kaynaklarız ünitesinin istatistik ve grafik kullanım tekniklerinden yararlanarak işlenmesinin öğrencilerin grafik okuma becerisi üzerindeki etkisi saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma, Kocaeli'nin Darıca İlçesi'nde Ayfer Gazanfer Güngör İlköğretim Okulu'nda 2010 - 2011 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yürütülmüştür. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış olup, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup belirlenmiştir. Bu gruplar homojen bir yapıya sahip olup 30zar öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere başarı testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, 2010 2011 eğitim öğretim yılında Sosyal Bilgiler öğretiminde istatistik ve grafik kullanım tekniklerinin öğrencilerin grafik okuma becerisine etkisi incelendiğinde anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, başarı testinin uygulandığı gruplar arasında grafik okuma becerileri bakımından deney grubunun lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bu araştırmayla öğrencilerin Sosyal Bilgiler öğretiminde istatistik ve grafik kullanım tekniklerinin öğrencilerin grafiği okuma, anlama, yorumlayabilme ve yordama becerilerine etkisi incelenmiş ve elde edilen bulgular doğrultusunda çözüm önerileri verilmeye çalışılmıştır.