Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: RİDVAN ÖZKAN
Danışman: EMİN KURU
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu araştırmanın amacı, genel eğitim alan genel lise öğrencileri ile dini eğitim alan imam hatip lisesi öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin ölçülen tutumlarında öğrenci ve ailelerinin kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre anlamlı bir farkın olup olmadığını karsılaştırarak tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Ankara ili Yenimahalle ilçesinde 2009 2010 eğitim öğretim yılında genel lise ve imam hatip lisesi okullarında öğrenim gören 19245 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya, bu evrenden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 7 Genel Lise ve 2 İmam Hatip Lisesinden 1151 kız, 822 erkek toplam 1973 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen, likert tipi 5 li dereceleme Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 15,0 paket programında hesaplanmıştır. İstatistiksel işlemlerde öğrencilerin tutumları arasında fark olup olmadığını belirlemek ve farkın hangi gruptan kaynaklandığını saptamak için t-testi uygulanmıştır. Tüm istatistiksel hesaplamalarda anlamlılık düzeyi, 0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; genel lise ve imam hatip lisesi öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin ölçülen tutumları karşılaştırıldığında; genel liselerde öğrenim gören erkek öğrenciler ile imam hatip liselerinde öğrenim gören erkek öğrencilerin tutumları arasında, genel liselerde öğrenim gören kız öğrenciler ile imam hatip liselerinde öğrenim gören kız öğrencilerin tutumları arasında, genel liselerde öğrenim gören öğrencilerinin cinsiyetlerine göre tutumları arasında, imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerinin cinsiyetlerine göre tutumları arasında, araştırma kapsamına alınan tüm öğrencilerin cinsiyetlerine göre tutumları arasında, ailesinde spor yapan birey olan öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre tutumları arasında, diğer derslerin yoğunluğundan zaman ayıramıyorum görüşünü benimseyen öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre tutumları arasında, istatistiksel olarak anlamlı fark gözlenmiştir. Genel lise ve imam hatip lisesi öğrencilerinin okul türüne göre, yaş düzeylerine göre, annelerinin ve babalarının eğitim durumu düzeyine göre, ailesinde spor yapan birey olmayan öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre, beden eğitimi öğretmenini yetersiz bulan, salon, saha ve malzemeleri yetersiz bulan, beden eğitimi öğretmeni yok görüşünü benimseyen, öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre tutumları arasında anlamlı fark gözlenmemiştir.