Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: HANİFE ÜNLÜTÜRK AKÇAKIN

Danışman: MEHMET ARİF ÖZERBAŞ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarına ve matematik dersine yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma 2015-2016 öğretim yılında Uşak ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 23'ü deney ve 23'ü kontrol grubu olmak üzere toplamda 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler sınıflara seçkisiz olarak atanmıştır. Daha sonra sınıflar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Dersler deney grubunda GeoGebra destekli matematik öğretimi ile kontrol grubunda ise mevcut matematik öğretimine uygun olarak işlenmiştir. Araştırma toplam 17 saat sürmüştür. Araştırmanın verileri kesirler konusu akademik başarı testi, matematik dersi motivayon ölçeği ve yapılan öğretimlere yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Toplanan veriler uygun istatistik yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak her iki grupta da uygulanan öğretim yöntemleri öğrenci başarısını artırmada etkili bulunmuştur. Bunun yanında deney grubuna uygulanan yöntemin kontrol grubuna uygulanan yöntemden öğrenci başarılarını artırmada daha etkili olduğu bulunmuştur. Uygulanan yöntemler öğrenci motivasyonlarında önemli değişikliklere neden olmamıştır. Sadece deney grubu öğrencilerinin dışsal motivasyonlarında anlamlı bir düşüşün olduğu gözlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yazılı görüşlerine göre, öğrencilerin GeoGebra destekli matematik öğretimine yönelik olumlu görüşleri olduğu yönündedir. Bu araştırmanın sonucuna göre GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarını artırmada etkili olduğu söylenebilir.