Çevrimiçi öğrenme ortamlarında ders alan öğrencilerin etkileşim algıları ile doyum düzeyleri arasındaki ilişki


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: AYŞE BAĞRIACIK

Danışman: SERÇİN KARATAŞ

Özet:

Bu araştırmanın amacı; çevrimiçi öğrenme ortamlarında ders alan öğrencilerin etkileşim türü algıları ile doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektedir. Bu bağlamda, araştırma kapsamında son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde (8 hafta boyunca) Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde "Öğretim Tasarımı" dersine kayıtlı 42 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Öğrenciler 14'er kişilik 3 şubeye ayrılarak, birinde öğrenci-öğrenci etkileşimini, diğerinde öğrenci-içerik etkileşimini artırıcı etkinliklerin bulunduğu iki deney ve her üç etkileşim türüne de amaçlı herhangi bir müdahalede bulunulmayan kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğrencilerin etkileşim türü algıları araştırmacı tarafından geliştirilen "Etkileşim Algısı Ölçeği"; doyum düzeyleri ise Eryılmaz (2011) tarafından geliştirilen "Uyarlama Bulunmayan Çevrimiçi Öğrenme Ortamı İçin Doyum Ölçeği" ile toplanmıştır. Öğrencilerin etkileşim algıları ve doyum düzeyleri uygulanan farklı ders tasarımlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bunun yanında öğrenci-içerik etkileşimi doyumun %56'sını, öğrenci-öğretim elemanı etkileşimi %55'ini, öğrenci-öğrenci etkileşimi %30'unu ve toplam etkileşim ise %70'ini yordamaktadır.