Beden eğitimi ve sporda antrenman yönetim tarzları üzerine bir çalışma


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET TURĞUT

Danışman: MUHSİN HAZAR

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de antrenörlerin antrenmanlarını hangi tarzlarda yönettiklerini ifade eden teorik bir yapının keşfedilmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, teori keşfetmek için yararlanılan Gömülü Teori (Grounded Theory) araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Katılımcı sayısı, hayatın belli kesitlerinden veya zaman dilimlerinden önemli kurumsal kavramların potansiyelini ortaya çıkarmasını sağlayan kuramsal (teorik) örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Kuramsal örneklemin başlangıç örnekleminde; antrenörlük mesleğini en az 10 yıldır yapmış/yapmakta olan 3, teorik örnekleminde ise; aynı zamanda milli takım düzeyine yakın bir antrenörlük tecrübesine sahip 8 antrenör ile çalışılmıştır. Araştırmada, kategorilerin kuramsal doygunluğu sağlaması üzerine katılımcı sayısı 11 antrenör ile sınırlandırılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Yarı yapılandırılmış görüşme soruları” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel veri analizi bilgisayar programından “NVİVO”dan yararlanılmıştır. Veriler ‘‘açık, seçici ve kuramsal (teori) kodlama’’ süreçleri vii ile çözümlenerek kategoriler keşfedilmiştir. Araştırma sonucunda Çağdaş, Durumsal, Liberal, Otoriter ve Planlı Antrenman Yönetimi çekirdek kategorilerinden meydana gelen Antrenman Yönetim Tarzları’nın teorik yapısı keşfedilmiştir. Anahtar