Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: OSMAN TÜRK
Danışman: MUSTAFA KARADAĞ
Özet:Bu çalışmanın amacı; Türkiye'de Orta Öğretim kurumlarında uygulanan eğitim programlarının kuramsal amacını; TIMSS ve PISA gibi uluslar arası sınavlarda ülkemizden daha başarılı olan Kanada, İrlanda, Singapur'da uygulanmakta olan eğitim programları ile içerik, hedef kazanım, eğitim durumları ve sınama durumları (ölçme ve değerlendirme) boyutları ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesidir. Yapılmış olan bu çalışmanın araştırma modeli doküman incelenmesine dayalı tarama modelidir. Adı geçen ülkelerin öğretim programlarına öncelikli olarak internet ortamından ulaşılarak Türkçe'ye çevirileri yapılmıştır. Araştırma sonucunda; En kapsamlı ve yoğun içeriğin İrlanda Fizik Öğretim programında olduğu, sayıca en fazla kazanımın Türkiye Fizik Öğretim Programında olduğu, Kazanımların Bloom Taksonomisine göre en dengeli dağılımının Kanada Fizik Öğretim Programında olduğu, öğretme etkinlikleri olarak Kanada Fizik Öğretim Programının daha zengin olduğu, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları açısından Türkiye Fizik Öğretim Programına en benzer programın İrlanda Fizik Öğretim Programı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.