Ortaokul 8. sınıflarda matematik dersi geometrik cisimler ve yüzey alanları alt öğrenme alanlarının ORFF yaklaşımıyla öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: SEVDA ERDOĞAN KAYA

Eş Danışman: MİNE AKTAŞ, ÖZGE ÇONGUR YEŞİLKAYA

Özet:

Bu araştırma; ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin matematik dersi Geometrik Cisimler ve Yüzey Alanları' alt öğrenme alanının Orff Yaklaşımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 20132014 eğitim-öğretim yılı Ankara ili Çankaya ilçesindeki bir ortaokulda okuyan 48 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunda 24, kontrol grubunda ise 24 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Orff Yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi deney ve kontrol grubuna uygulama öncesinde (ön-test), uygulama sonrasında (son-test) olarak toplam iki kez kullanılmıştır. Ayrıca kontrol ve deney grubuna EARGED tarafından geliştirilen Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' uygulanmıştır. Tutum Ölçeği uygulama öncesinde (ön-test), uygulama sonrasında (son-test) olarak toplam iki kez kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, Orff Yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun akademik başarı ve matematik dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Sonuç olarak geometrik cisimler ve yüzey alanları konusunda Orff Yaklaşımı dayalı öğretimin 8.sınıf öğrencilerin matematik başarısını arttırdığı görülmüştür.