Ortaöğretim kurumlarında ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde dijital araç kullanımının yazma becerisine etkisi


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2025

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ASLI COŞKUN

Danışman: Melek Alpar

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

İnternetin ve web teknolojilerinin hızla ilerlemesi her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yenilenme ihtiyacını gündeme getirmiştir. Günümüz liselerinde öğrenim görmekte olan z kuşağının özellikleri ve dijitalleşmedeki artış web 2.0 teknolojilerinin öğrenme ortamına dahil edilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu araçların kullanımının çok fazla teknolojik bilgi gerektirmemesi ve buna rağmen öğrenme sürecini oldukça keyifli hale getiren içeriklere sahip olması eğitimde tercih edilmesinin ana sebeplerindendir. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Fransızca Öğretim Programının da incelendiği bu araştırmada, genel olarak eğitimde öğrenme etkinliklerini çeşitlendirmek ve ikinci yabancı dil olarak Fransızca eğitimi veren ortaöğretim kurumlarında dil becerilerini, özellikle de yazma becerisini geliştirmek amacıyla kullanılabilecek dijital araçlar Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninin önerdiği eylem odaklı yaklaşım ve çoklu zekâ kuramı bağlamında incelenmiş ve bu konuda literatür taraması üzerinden yürütülen betimsel bir çalışma ortaya konmuştur.