Şanlıurfa ili siverek ilçesindeki 8.sınıf öğrencilerinin müzik dersine olan ilgilerini etkileyen faktörlerle ilgili öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYNUR SOYLUĞAN

Danışman: Erdal Tuğcular

Özet:

Bu araştırmada, Şanlıurfa ili Siverek ilçesindeki 8.sınıf öğrencilerinin müzik dersine olan ilgilerini etkileyen faktörlerle ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Şanlıurfa ili Siverek ilçesindeki 6 ortaokulun, “247” 8.sınıf öğrencisine (Siverek Ortaokulu,Sislice Ortaokulu, Mimar Sinan Ortaokulu, Şair İbrahim Rafet Ortaokulu,Örgülü Ortaokulu, Narlıkaya Ortaokulu) uygulanan anketin analizleri sonucunda öğrencilerin, müzik dersine yönelik görüşleri alınmış ve etkileyen faktörlerle ilgili sonuçlar belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre; öğrencilerin müziğe karşı olan yeteneklerinin ve öğretmen yaklaşımının ders içerisinde olumlu olmasının, aynı zamanda müzik dersinin tam donanımlı bir sınıfta yapılması öğrencilerin müzik derslerine olan ilgilerini artıracağı sonuçlarına varılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Müzik dersine olan ilgi, öğrenci görüşleri