Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FUNDA AKTAŞ
Danışman: Salih Akkaş
Özet:
Bu çalışmada, İlkokul ve Ortaokulda yer alan derslerin kazanımları üzerine bir inceleme
yapılmıştır. Derslerin kazanımlarının birbiri ile ilişkilendirilmesi gerektiği anlayışı
çerçevesinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen ve yürürlüğe konulan 2006
Eğitim-Öğretim yılı müzik dersi kazanımlarının diğer derslerle, diğer derslerin kazanımlarının
müzik dersi kazanımlarıyla ilişkilendirme durumunun nasıl ve hangi düzeyde olduğunun
ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla; öncelikle müzik zekasının diğer zeka türleriyle
ilişkisine değinilerek,2006 Eğitim-Öğretim yılından itibaren kabul edilen müzik dersi öğretim
programı kazanımları ile diğer derslerin kazanımları inceleme kapsamına alınmıştır. Müzik
dersi kazanımlarının diğer derslerin kazanımlarıyla ilişkilendirilme durumu ile diğer derslerin
kazanımlarının müzik dersi kazanımlarıyla ilişkilendirilme durumu belirlenerek sayısal olarak
gruplandırılmış ve birbirleriyle karşılaştırılarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Yapılan
inceleme sonunda müzik dersi kazanımlarından 58 tanesi diğer derslerin kazanımlarıyla
ilişkilendirildiği, buna karşılık diğer derslerin kazanımlarından hiçbirisinin müzik dersi
kazanımlarıyla ilişkilendirilmediği anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Müzik ve Diğer Dersler, Zeka Türleri, Müzik Dersi
Kazanımları