2006 ilköğretim müzik dersi kazanımlarının diğer derslerin kazanımlarıyla ilişkilendirilme durumu


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FUNDA AKTAŞ

Danışman: Salih Akkaş

Özet:

Bu çalışmada, İlkokul ve Ortaokulda yer alan derslerin kazanımları üzerine bir inceleme

yapılmıştır. Derslerin kazanımlarının birbiri ile ilişkilendirilmesi gerektiği anlayışı

çerçevesinde, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen ve yürürlüğe konulan 2006

Eğitim-Öğretim yılı müzik dersi kazanımlarının diğer derslerle, diğer derslerin kazanımlarının

müzik dersi kazanımlarıyla ilişkilendirme durumunun nasıl ve hangi düzeyde olduğunun

ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla; öncelikle müzik zekasının diğer zeka türleriyle

ilişkisine değinilerek,2006 Eğitim-Öğretim yılından itibaren kabul edilen müzik dersi öğretim

programı kazanımları ile diğer derslerin kazanımları inceleme kapsamına alınmıştır. Müzik

dersi kazanımlarının diğer derslerin kazanımlarıyla ilişkilendirilme durumu ile diğer derslerin

kazanımlarının müzik dersi kazanımlarıyla ilişkilendirilme durumu belirlenerek sayısal olarak

gruplandırılmış ve birbirleriyle karşılaştırılarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Yapılan

inceleme sonunda müzik dersi kazanımlarından 58 tanesi diğer derslerin kazanımlarıyla

ilişkilendirildiği, buna karşılık diğer derslerin kazanımlarından hiçbirisinin müzik dersi

kazanımlarıyla ilişkilendirilmediği anlaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Müzik ve Diğer Dersler, Zeka Türleri, Müzik Dersi

Kazanımları