Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERAL METE
Danışman: Mehlika Dündar
Özet:
Bu araştırmanın amacı Kodaly yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının müziksel bilgi ve
becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışma 54 deney (n=54), 43 kontrol (n=43) grubu
olmak üzere toplam 97 (n=54) sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir ve nicel araştırma
yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde veri
toplama aracı olarak bir deney grubu, bir kontrol grubu ve her grup için Gürgen (2007)
tarafından geliştirilen “Müziksel İşitme” testi ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Deney
grubuna ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Temel Müzik Bilgisi Testi’ ön test ve son
test olarak uygulanmıştır. Diğer veri toplama aracı olarak Kodaly yönteminde yer alan
materyallerden yararlanılarak hazırlanan 8 haftalık müzik ders planları kullanılmıştır.
Çalışmada, müziksel işitme testi, temel müzik bilgisi testlerine ait puanlar analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonunda Kodaly yönteminde yer alan materyaller kullanılarak hazırlanan ders
planları doğrultusunda deney grubundaki öğrencilerin müziksel işitme, (ses yükseklikleri,
ritim becerileri gelişimi) ve temel müzik bilgileri konusunda gelişim gösterdikleri
saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler : Müzik eğitimi, Kodaly yöntemi, sınıf öğretmeni adaylarının müzik
eğitimi