Türkiye ve Çin'deki ilköğretim beden eğitimi dersi öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: MİHRİAY MUSA

Danışman: BELGİN GÖKYÜREK

Özet:

Karşılaştırmalı Eğitim, milli eğitim sistemlerini, farklı ülkelerdeki eğitim sisteminin benzerlikleri ve farklılıklarını tanımlamaya yardım eden, benzer görünen olguları açıklayan ve eğitim uygulamaları hakkında yararlı teklifler getiren bir disiplindir. Bu araştırmanın amacı Türkiye ve Çin'in ilköğretim beden eğitimi öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırma Dr. Yaprak KALEMOĞLU tarafından geliştirilen Türkiye ve İngiltere'deki İlköğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi konulu doktora tez çalışmasında da kullandığı, geçerlik ve güvenirliği tespit edilmiş Öğretmen Anket Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Türkiye'deki öğretmenlerin %75,4'ü BEDÖP ile ilgili bir eğitime hiç katılmazken bu oran Çin'de %43,6 dır. Birden fazla eğitime katılan öğretmen oranları incelendiğinde Türkiye'de oranın %4,2 iken, Çin'de %30 olduğu görülmektedir. Türkiye'de BEDÖP ile ilgili bilgilenme ihtiyacını en çok diğer öğretmenlerden, TV, vb. yollarıyla sağladığı görülürken (%52,8), Çin'de MEB kurs ve seminer ile giderdiği görülmektedir (%67,1).