Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Firdevs Sinem Ekiz
Danışman: BEYHAN ZABUN
Özet:Bu çalışma öğrenci koçluğunu ve tekniklerini temel alarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, yeni bir eğitim hizmeti olarak öğrenci koçluğunu anlaşılır bir biçimde öğrencilere aktarmak, öğrencilerin farkındalık durumunu arttırmak ve birer bilinçli birey olarak hayatlarına devam etmeleri üzerine yapılan bir çalışmadır. Çalışma, literatür taramaya dayalı yöntem şeklindedir. Araştırmanın çalışma grubu, yaş aralığı 11 ile 18 olan toplam 5 erkek ve 5 kızdan oluşmaktadır. Araştırmada eğitmeni olduğum kurumun ( Optimal Koçluk) kitaplarında bulunan Temsil Sistemi Testi ve Çoklu Zekâ Değerlendirme Testi veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerle her bir öğrencinin farklı alanlarda zeka türlerine ve temsil sistemlerine sahip oldukları gösterilmiştir. Araştırmada, çalışma grubundaki öğrencilerin kendi zeka türleri ve temsil sistemlerine göre daha etkin ve verimli ders çalışma ile arasındaki ilişkiye ulaşılmaktadır. Araştırma sonucunda, ortaokul ve lise düzeyindeki tüm öğrencilerin kendini tanıyarak yani kendi zekâ türlerini ve temsil sistemlerini keşfederek, ilerideki hedeflerine daha sağlıklı ve mantıklı karar vermelerinin gerekli olduğu görülmüştür. Eğitim sistemine Öğrenci Koçluğu anlayışının yerleştirilmesi ve buna ilişkin bir farkındalığın oluşturulması gereklidir.