Ortaokul Matematik Öğrencilerinin Demografik Özellikleri Ve Başarısızlık Nedenleri (Eyüp İlçesi Örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sıddıka KÖK

Danışman: MİNE AKTAŞ

Özet:

Ortaokul matematik öğrencilerinin demografik özelliklerini ve başarısızlık nedenlerini belirlemek amacıyla hazırlanan bu çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 6 devlet okulunda okumakta olan 526 ortaokul öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda anket geliştirme süreci izlenerek “Ortaokul Öğrencilerinin Demografik Özellikleri ve Matematik Başarısı Anketi” hazırlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarısı ile öğrencilerin cinsiyeti, okudukları kitap sayısı ve ödev yaparken yardım alma sıklığı arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Bunun yanı sıra öğrencilerin matematik başarısının sınıf seviyeleri, devamsızlık durumları ve kardeş sayıları gibi birçok demografik özellikten etkilendiği görülmüştür.