Türkçe öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencilerinin mesleki yeterlilik düzeyleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: BİLGE BAĞCI

Danışman: GIYASETTİN AYTAŞ

Özet:

Bu arastırmanın amacı Türkçe Ögretmenligi bölümü dördüncü sınıf ögrencilerinin mesleki, kültürel ve bilgi bakımından yeterliliklerini tespit etmektir. Türkçe Ögretmenlerinden beklentileri belirlemek amacıyla 20 okul müdürüne, 100 ilkögretim ikinci kademe ögrencisine, 100 veliye anket uygulanmıstır. Egitim fakültelerinin ve Milli Egitim Bakanlıgı'nın beklentileri kaynaklardan tespit edilmistir. Türkçe Ögretmeni adayının yeterlilik düzeylerini belirlemek için 200 adet Türkçe Ögretmenligi son sınıf ögrencisine bilgi bakımından 40, mesleki bakımdan 45 sorudan olusan iki sınav ve kültürel bakımdan 29 sorudan olusan bir anket uygulanmıstır. Arastırma sonucunda; 1) Egitim fakültelerinin ve Milli Egitim Bakanlıgı'nın Türkçe ögretmeninden beklentilerinin yeterli arastırmalara dayanmadıgı, 2) Türkçe ögretmeni adaylarının mesleki, kültürel ve bilgi düzeyinin yetersizligi, 3) Ögrenci, veli ve okul müdürlerinin kendilerinden beklentilerinden Türkçe ögretmeni adayının bihaber oldugu, 4) Türkçe ögretmeni adaylarının isteklerinin fakültelerce ve bakanlıkça dikkate alınmadıgı, ortaya çıkmıstır. Bu tespit neticesinde ortaya konulan çözüm önerilerine yer verilmektedir.

Savunma Oyunlari Strateji Oyunlari Bakici Oyunlari Webcam Oyunlari Oyun Oyna