Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Öğrenci: UĞUR FERHAT ERMİŞ
Danışman: MEHMET ARİF ÖZERBAŞ
Özet:Bu araştırmada etkileşimli tahta kullanımının, ilköğretim seviyesinde Fen ve Teknoloji dersinde başarıya ve motivasyona etkisi incelenmiştir. Akademik başarı değişkeninin ölçülmesi amacı ile 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi müfredatında yer alan Destek ve Hareket Sistemi konusu seçilmiştir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2010 2011 eğitim öğretim yılında Amasya ili Suluova ilçesi Şehit Fatih Mehmet Keleş İlköğretim Okulunda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir ( N = 34). 17 öğrencinin yer aldığı deney grubunda etkileşimli tahta kullanılarak, yine 17 öğrencinin yer aldığı kontrol grubunda ise teknoloji destekli geleneksel yöntemler kullanılarak Destek ve Hareket Sistemi konusu anlatılmıştır. Uygulama süreci 4 hafta sürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yrd. Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ tarafından geliştirilen, olumlu ve olumsuz maddelerden oluşan likert tipi motivasyon testi, Fen ve Teknoloji Öğretmeni Tuğba ŞİRİN tarafından geliştirilen başarı testi ve öğrenci bilgi formu kullanılmıştır. Başarı ve Motivasyon tesleri ile toplanan veriler İlişkili ve İlişkisiz Örneklem t test tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca öğrenci bilgi formuyla toplanan veriler ile başarı ve motivasyon testleriyle toplanan veriler arasındaki ilişkilerin tespiti için korelasyon uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları; İlköğretim düzeyinde fen ve teknoloji dersinde etkileşimli tahta kullanımının, teknoloji destekli geleneksel yöntemlere göre akademik başarı açısından olumlu yönde anlamlı bir farklılık oluşturmadığını, Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı motivasyonlarını ise artırdığını ortaya çıkarmıştır.