Gazi üniversitesi öğrenci profili


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: SEMA ATASEVER

Danışman: BİLAL GÜNEŞ

Özet:

Bu çalısmada Gazi Üniversitesi ögrencilerine iliskin bir profil ortaya çıkarmak amacıyla ögrencilerin akademik basarılarını etkiledigi düsünülen cinsiyet, yas, ögrencilerin mezun oldukları lise türü, üniversiteye kayıtlanma sekli (ÖSS, ek kontenjan, özel yetenek, YÖS, TCS vs.), ögrencilerin ailelerinin ikamet ettikleri il, ögrencinin lise birincisi olup olmaması, ÖSS yüzdelik dilimi, ÖSS tercih sırası, ailenin sosyal güvencesinin olup olmaması gibi çesitli degiskenler ile akademik basarı puanları arasındaki iliski, üniversite ögrencilerinin bölüm tercihlerini etkiledigi düsünülen cinsiyet, yas ve ÖSS tercih sırası arasındaki iliski incelenmektedir. Ayrıca ögrencilerin demografik özellikleri belirlenmeye çalısılmıstır. Arastırma Gazi Üniversitesi ögrencilerinin profilini tespit ederek bilimsel çalısmaya önem veren üniversitemizin bu çalısmalarını desteklemek amacıyla yapılmıstır. Ögrenci profiline yönelik çalısmalardan elde edilen sonuçlar üniversitenin güçlü ve zayıf yönlerini tanımasına, fırsatlarını ve engellerini bilmesine yardımcı olacak ve gelecekte uygulanması planlanan ögrenci politikaları ve stratejilerinin dogru bir sekilde belirlenmesine ısık tutacaktır. Veriler 2000-2006 yılları arasında Gazi Üniversitesi'nin Ankara içi birimlerine kayıt yaptıran 73288 ögrenciden (yapılan analize göre gözlem sayısı degismektedir) elde edilmistir. Ankara içi birimler; Dis Hekimligi Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, ESEF, FEF, GEF, Hukuk Fakültesi, İİBF, İletisim Fakültesi, MEF, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, TEF, Tıp Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, BESYO, Hemsirelik Yüksekokulu, İİBF Tapu Kadastro MYO, Ankara MYO, Atatürk MYO ve Gazi MYO'dan olusmaktadır. Arastırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS programı betimsel istatistik analizleri, Pearson Korelasyon analizi, x2 testi, regresyon analizi, bagımsız t testi, Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testleri kullanılmıstır. Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, ögrencilerin cinsiyetleri ile akademik birim tercihleri arasında, yasları ile akademik birim tercihleri arasında, ceza aldıkları dönem ile ceza türü arasında, aldıkları ceza türleri ile akademik birim tercihleri arasında, aldıkları ceza türleri ile mezun oldukları lise türü arasında, ögrenci durumları ile alınan ceza türleri arasında, yasları ile alınan ceza türü arasında, akademik birimleri ile ÖSS tercih sırası arasında, ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmaması ile akademik birim tercihleri arasında anlamlı bir iliski vardır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin mezun oldukları lise türüne göre akademik basarı puanları anlamlı düzeyde birbirlerinden farklılasmaktadır. Ögrencilerin ÖSS puan türü, yasları ve cinsiyetleri onların akademik basarılarına anlamlı sekilde etki etmistir. Fakülte ve Hemsirelik Yüksekokulu ögrencilerinin okudukları bölüme yerlesme sırası, ögrencilerin okudukları bölümü bitirme sırasının anlamlı bir yordayıcısıdır, meslek yüksekokulu ögrencileri için degildir. Birinci ve ikinci ögretim programlarında okuyan fakülte ve yüksekokul ögrencilerinin akademik basarı puanları arasında anlamlı bir fark yoktur, meslek yüksekokulu ögrencileri için anlamlı bir fark vardır. ÖSS ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. ÖSS ve özel yetenek sınavı ile üniversiteye yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. YÖS ve TCS sınavı ile yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki farklı gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklı degildir. Ögrencilerin ailelerinin ikamet ettikleri ile göre, ögrencinin lise birincisi olup olmamasına göre ve ögrencilerin ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmamasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. Fakülte ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin ÖSS tercih sırasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, ögrencilerin cinsiyetleri ile akademik birim tercihleri arasında, yasları ile akademik birim tercihleri arasında, ceza aldıkları dönem ile ceza türü arasında, aldıkları ceza türleri ile akademik birim tercihleri arasında, aldıkları ceza türleri ile mezun oldukları lise türü arasında, ögrenci durumları ile alınan ceza türleri arasında, yasları ile alınan ceza türü arasında, akademik birimleri ile ÖSS tercih sırası arasında, ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmaması ile akademik birim tercihleri arasında anlamlı bir iliski vardır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin mezun oldukları lise türüne göre akademik basarı puanları anlamlı düzeyde birbirlerinden farklılasmaktadır. Ögrencilerin ÖSS puan türü, yasları ve cinsiyetleri onların akademik basarılarına anlamlı sekilde etki etmistir. Fakülte ve Hemsirelik Yüksekokulu ögrencilerinin okudukları bölüme yerlesme sırası, ögrencilerin okudukları bölümü bitirme sırasının anlamlı bir yordayıcısıdır, meslek yüksekokulu ögrencileri için degildir. Birinci ve ikinci ögretim programlarında okuyan fakülte ve yüksekokul ögrencilerinin akademik basarı puanları arasında anlamlı bir fark yoktur, meslek yüksekokulu ögrencileri için anlamlı bir fark vardır. ÖSS ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. ÖSS ve özel yetenek sınavı ile üniversiteye yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. YÖS ve TCS sınavı ile yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki farklı gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklı degildir. Ögrencilerin ailelerinin ikamet ettikleri ile göre, ögrencinin lise birincisi olup olmamasına göre ve ögrencilerin ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmamasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. Fakülte ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin ÖSS tercih sırasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeydeArastırmadan elde edilen bulgulara göre, ögrencilerin cinsiyetleri ile akademik birim tercihleri arasında, yasları ile akademik birim tercihleri arasında, ceza aldıkları dönem ile ceza türü arasında, aldıkları ceza türleri ile akademik birim tercihleri arasında, aldıkları ceza türleri ile mezun oldukları lise türü arasında, ögrenci durumları ile alınan ceza türleri arasında, yasları ile alınan ceza türü arasında, akademik birimleri ile ÖSS tercih sırası arasında, ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmaması ile akademik birim tercihleri arasında anlamlı bir iliski vardır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin mezun oldukları lise türüne göre akademik basarı puanları anlamlı düzeyde birbirlerinden farklılasmaktadır. Ögrencilerin ÖSS puan türü, yasları ve cinsiyetleri onların akademik basarılarına anlamlı sekilde etki etmistir. Fakülte ve Hemsirelik Yüksekokulu ögrencilerinin okudukları bölüme yerlesme sırası, ögrencilerin okudukları bölümü bitirme sırasının anlamlı bir yordayıcısıdır, meslek yüksekokulu ögrencileri için degildir. Birinci ve ikinci ögretim programlarında okuyan fakülte ve yüksekokul ögrencilerinin akademik basarı puanları arasında anlamlı bir fark yoktur, meslek yüksekokulu ögrencileri için anlamlı bir fark vardır. ÖSS ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ilk yerlestirme ve ek kontenjanla gelen ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. ÖSS ve özel yetenek sınavı ile üniversiteye yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. YÖS ve TCS sınavı ile yerlestirilen ögrencilerin akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında bu iki farklı gruptaki ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklı degildir. Ögrencilerin ailelerinin ikamet ettikleri ile göre, ögrencinin lise birincisi olup olmamasına göre ve ögrencilerin ailelerinin sosyal güvencesinin olup olmamasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. Fakülte ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin ÖSS tercih sırasına göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. Hemsirelik Yüksekokulu ögrencileri için ÖSS tercih sırası akademik basarı puanlarında herhangi bir farklılık yaratmamıstır. Ögrencilerin ÖSS yüzdelik dilimlerine göre akademik basarı puanlarının karsılastırılması için yapılan t testi sonrasında ögrencilerin akademik basarı puanları birbirinden anlamlı düzeyde farklıdır. Mezun ögrencilerden bölümlerinden mezun olma sırası 10'a esit ya da 10'dan küçük olan fakülte ve Hemsirelik Yüksekokulu ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir iliski vardır, aynı durumda olan meslek yüksekokulu ögrencileri için anlamlı bir iliski bulunamamıstır. Bölümlerine giris sırası 10'a esit ya da 10'dan küçük olan fakülte ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir iliski vardır. Aynı durumda olan Hemsirelik Yüksekokulu ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir iliski bulunamamıstır. ÖSS sonucunda girdikleri yüzdelik dilim 10'a esit ya da 10'dan küçük olan fakülte ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında düsük düzeyde anlamlı pozitif bir iliski vardır. ÖSS sonucunda girdikleri yüzdelik dilim 10'a esit ya da 10'dan küçük olan meslek yüksekokulu ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir iliski bulunamamıstır. Üniversite genelinde akademik basarı puanları sıralamasında ilk %10'a giren fakülte ve meslek yüksekokulu ögrencilerinin akademik basarı puanları ile ÖSS sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı bir iliski vardır. Hemsirelik Yüksekokulu ögrencileri için anlamlı bir iliski bulunamamıstır.

http://www.oyunlarikavga.com http://www.oyunlarierkek.com http://www.3doyun.tv.tr http://www.oyundoyun.com