Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HAKVERDİ ALTUĞ
Danışman: Mehmet Günay
Özet:
Bu araştırmada spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin benlik saygıları ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Fırat Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde Spor Yöneticiliği Bölümü'nde öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin benlik saygılarını belirlemek için “Benlik Saygısı Ölçeği” ve öz yeterliliklerini belirlemek için ise “Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre, Benlik Saygısı ile Öz yeterlilik arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Elde edilen verilere göre cinsiyet, aylık hane geliri ve branş grupları arasında Öz Yeterlilik ve Benlik Saygısı Ölçekleri ve bunların alt boyutları bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmamıştır. 18 yaş ve altı katılımcıların Davranışı Sürdürme alt boyut puanları, 21-22 yaş grubundaki katılımcılardan daha yüksek olduğu sonucuna erişilmiştir. 18 yaş ve altı katılımcıların Davranışı Tamamlama alt boyut puanları, 19-20 yaş grubu katılımcılardan düşük ve 21-22 yaş grubu katılımcılardan yüksek olduğu belirlenmiştir. Anneleri ilkokul/ortaokul mezunu olanların Depresif Duygulanım alt boyut puanları, anneleri okur-yazar olmayanlardan daha yüksektir. Son olarak düzenli spor yapanların Davranışı Sürdürme, Davranışı Tamamlama, Engellerle Mücadele alt boyut puanları ve Öz Yeterlilik Ölçek puanları düzenli spor yapmayanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler:
Benlik Saygısı, Öz Yeterlilik. |