Lise öğretmenlerinin örgütsel güven algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: EMRE UYSAL

Danışman: AYHAN URAL

Özet:

Bu araştırmada, Çorum il merkezinde kamuya ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel güven algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmanın verilerini 2013-2014 öğretim yılında Çorum il merkezinde kamuya ortaöğretim okullarında görev yapan 398 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Daboval (1994) tarafından geliştirilen örgütsel güven anketi ve Meyer ve Allen (1990) tarafından geliştirilen örgütsel bağlılık anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programına girilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel güvenleri ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel güvenleri ve örgütsel bağlılıklarının demografik değişkenlere göre anlamlı farklara sahip olup olmadığını araştırmak için t testi, ANOVA (varyans analizi) ve Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre örgütsel güven ile örgütsel bağlılık arasında pozitif yönlü orta seviyede bir ilişki söz konusudur. Ayrıca, örgütsel güvenin duygusal bağlılık ve normatif bağlılığa önemli etkilerinin olduğu belirlenmiştir.