Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Giyim Endüstrisi ve Giyim Sanatları Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ayşe Ceyhan
Danışman: H. Fatma Şener
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu araştırma, stil danışmanlığı eğitiminin mevcut durumuna yönelik uzman görüşleri
inceleyerek stil danışmanlığı eğitimiyle ilgili öneriler geliştirerek bu alanda eğitim veren kişi
ve kurumlara katkı sağlaması amacıyla planlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Bu
bilgiler doğrultusunda yapılan betimsel araştırma yönteminde, stil danışmanlığı eğitimi
veren uzman kişilere uygulanan anketten elde edilen veriler değerlendirip stil danışmanlığı
eğitiminin mevcut durumu tespit edilerek stil danışmanlığı eğitimini geliştirmeye yönelik
çözüm önerileri oluşturmak amaçlanmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından
oluşturulan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara’da moda tasarımı
bölümü bulunan üniversitelerde stil danışmanlığı dersi veren akademisyenler ve İstanbul’da
sektörde görev yapan stil danışmanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini; stil
danışmanlığı ve ilgili alanlarda yurt dışında/yurt içinde eğitim almış İstanbul’da sektörde
görev yapan stil danışmanlarından ulaşılabilen (12) ve Ankara’da moda tasarımı bölümü
bulunan üniversitelerde stil danışmanlığı eğitimi veren akademisyenler (4) kişi
oluşturmaktadır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde stil danışmanı ve akademisyenlerin
görüşlerinin yer aldığı anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak, gerekli
istatistiksel çözümlemeler SPSS paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Örneklem
grubunu görüşlerini belirlemek amacıyla her bir maddeye ilişkin sayı (f) ve yüzde (%)
değerleri tespit edilerek tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda
elde edilen veriler doğrultusunda anket sorularına verilen cevapların, frekans ve yüzdeleri
dikkate alınarak stil danışmanlığı eğitimine ilişkin çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Eğitim, stil, stil danışmanlığı