Stil Danışmanlığı Eğitiminin Mevcut Durumuna Yönelik Uzman Görüşlerinin İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Giyim Endüstrisi ve Giyim Sanatları Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşe Ceyhan

Danışman: H. Fatma Şener

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırma, stil danışmanlığı eğitiminin mevcut durumuna yönelik uzman görüşleri

inceleyerek stil danışmanlığı eğitimiyle ilgili öneriler geliştirerek bu alanda eğitim veren kişi

ve kurumlara katkı sağlaması amacıyla planlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma

yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Bu

bilgiler doğrultusunda yapılan betimsel araştırma yönteminde, stil danışmanlığı eğitimi

veren uzman kişilere uygulanan anketten elde edilen veriler değerlendirip stil danışmanlığı

eğitiminin mevcut durumu tespit edilerek stil danışmanlığı eğitimini geliştirmeye yönelik

çözüm önerileri oluşturmak amaçlanmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından

oluşturulan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara’da moda tasarımı

bölümü bulunan üniversitelerde stil danışmanlığı dersi veren akademisyenler ve İstanbul’da

sektörde görev yapan stil danışmanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini; stil

danışmanlığı ve ilgili alanlarda yurt dışında/yurt içinde eğitim almış İstanbul’da sektörde

görev yapan stil danışmanlarından ulaşılabilen (12) ve Ankara’da moda tasarımı bölümü

bulunan üniversitelerde stil danışmanlığı eğitimi veren akademisyenler (4) kişi

oluşturmaktadır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde stil danışmanı ve akademisyenlerin

görüşlerinin yer aldığı anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak, gerekli

istatistiksel çözümlemeler SPSS paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Örneklem

grubunu görüşlerini belirlemek amacıyla her bir maddeye ilişkin sayı (f) ve yüzde (%)

değerleri tespit edilerek tablolar halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda

elde edilen veriler doğrultusunda anket sorularına verilen cevapların, frekans ve yüzdeleri

dikkate alınarak stil danışmanlığı eğitimine ilişkin çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Eğitim, stil, stil danışmanlığı