Müzik kaynak kitaplarının 2017 ilköğretim müzik dersi öğretim programına uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi (Van ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SEVİNÇ APAYDIN

Danışman: Mehlika Dündar

Özet:

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe (ortaokul) düzeyi eğitim verilen okullarda uygulanan müzik eğitiminin yerinin önemini vurgulamakla birlikte, müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, 2017 yılında güncellenmiş ve halen kullanılmakta olan programın okullarda aktif bir şekilde uygulanabilirliğinin tespiti, müzik derslerinde yararlanılması beklenen müzik kaynak kitaplarından ne derece yararlanıldığı ve bu kitapların yeni ve güncel müzik öğretim programıyla uyumu, programda hedeflenen davranışlara uygunluğunun ortaya konması için hazırlanmıştır. Bu araştırma müzik öğretmenlerinin ders işleyiş biçimlerine yol gösterici olması ve ışık tutması açısından önemli olup, araştırmada müzik eğitiminin temellerinin atıldığı dönem olması sebebiyle İlköğretim düzeyi öğretim programı ele alınmıştır. 2017 Öğretim Programının yanı sıra, program dahilinde ders işlenişindeki değişiklikler, en önemli materyallerden olan kitaplardan ne tür kaynakların kullanıldığı, programla ilgili karşılaşılan problemler ortaya konulmuştur. Araştırmanın örneklemini, Van ilinde görev yapan 17 müzik öğretmeni ve kullandıkları

kaynak kitapları oluşturacaktır. Araştırmanın yöntemi nitel bir araştırma olup mevcut durumu olduğu gibi yansıtacağından ve genel bir bakış içereceğinden betimsel bir araştırmadır.

Anahtar Kelimeler: Müzik Kaynak Kitapları, 2017 Müzik Öğretim Programı, İlköğretim

İkinci Kademe (Ortaokul) Okullar