Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Öğrenci: MEHMET AKTAR
Danışman: NURSEL AKÇAM
Özet:Otomobillerde çarpışma önleyici sistemler kısa menzilli ve uzun menzilli radarları barındırır. Genel olarak otomobil radarları 10 GHz, 16 GHz, 24 GHz, 35 GHz, 60 GHz, 79 GHz ve 94 GHz frekanslarında çalışırlar. Ancak çarpışma önleyici sistemlerde yaygın olarak kullanılan iki frekans bandı vardır. Bunlar 24 GHz ve 79 GHz frekanslarıdır. Bu çalışmada, otomobillerde çarpışma önleyici sistemlerde kullanılmak üzere farklı bantlarda çalışan mikroşerit yama antenler tasarlanmıştır. İlk olarak anten boyutları teorik olarak hesaplanmış, hesaplanan anten boyutu CST(Computer Simulation Technology) programı ile modellenmiş ve simülasyonu yapılmıştır. Yapılan simülasyon sonucu anten parametrelerinin iyileştirilmesi amacı ile anten boyutlarında optimizasyon yapılmıştır. İlk tasarım yama anten elde edilmiştir. Sonrasında 24 GHz ve 79 GHz frekanslarında iyileştirme yapmak için anten içerisine daha küçük bir yama anten yerleştirilerek ikinci tasarım anten elde edilmiştir. Kazanç parametresini iyileştirmek için tasarlanan iki farklı tip anten kullanılarak 1x2 ve 2x2 dizi antenler elde edilmiştir. Tasarlanan tüm antenler üretilmiş, antenlerin S11 ve bant genişliği parametreleri ölçümleri yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda üç farklı frekans bandında çalışan antenler elde edilmiştir. Böylelikle farklı frekans bantlarında çalışan otomobil radarında kullanılabilecek antenler elde edilmiştir.