Celal bayar üniversitesi salihli meslek yüksek okulu Deri Konfeksiyon Bölümü programının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: HACER CİNGÖZ

Danışman: İBRAHİM KISAÇ

Özet:

Bu araştırmanın amacı Celal Bayar Üniversitesi, Salihli Meslek Yüksek Okulu Deri Konfeksiyon eğitimi programının incelenmesi ve bu programda öğrenim gören öğrencilerin programa ilişkin görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmanın çalışma evrenini, 20052006 öğretim yılında Celal Bayar Üniversitesi Salihli Meslek Yüksek Okulu Deri Konfeksiyon bölümü I. ve II. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Toplam 111 öğrenciye ölçek uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 13 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarını yorumlamak için verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları alınmış, bulgular tablolarda verilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde, Deri Konfeksiyon eğitimi programının bölüm öğrencileri tarafından çoğunlukla sevildiği görülmektedir. II. sınıf öğrencileri tarafından bazı dersler kredi yetersizliği nedeniyle alınamadığı görülmüştür. Programda bulunan Temel Kalıp Bilgisi dersinin ders saati yetersiz görülmüş ve amacına ulaşmadığı tespit edilmiştir. Programdaki diğer derslerin süreleri yeterli görülmüş ve çoğunlukla amacına ulaştığı saptanmıştır. Programa eklenmesi gereken dersler olduğu görülmüştür. Derslerde kullanılan kaynaklar yetersiz düzeydedir. Derslerde en fazla kullanılan eğitim aracı dergi ve model kitaplarıdır. Programda yer alan dersler kısmen beklentilere cevap verebilmektedir. Derslerde oluşturulan ürünlerle piyasada bulunan ürünler arasında benzerlikler olduğu görülmüştür. Derslerde oluşturulan ürünlerin sergilenme ve satış imkânı bulunmaktadır. Derslerde oluşturulan ürünlerin okul dışında kısmen ilgi gördüğü düşünülmektedir. Piyasadaki teknolojik yeniliklerin derslere kısmen yansıtıldığı tespit edilmiştir. Yeni yöntem ve tekniklerin kullanılmadığı görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu malzeme temini konusunda sıkıntı çekmektedirler. Atölyeler sayı, büyüklük ve donanım açılarından yetersiz bulunmaktadır. Kullanılan araç-gereçlerin yeni teknolojiye uygun olmadığı ve sayı bakımından yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Kullanılan program içerik açısından kısmen yeterli öğretim yöntemleri kısmen yeterli görülmektedir. Değerlendirme teknikleri kısmen yeterli bulunmuştur. Programda öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları çoğunlukla oyun mümkün olmaktadır. Bu programda eğitim veren öğretim elemanlarının davranışları çoğunlukla dersi sevdirecek niteliktedir, ayrıca öğretim elemanlarının verdikleri eğitim kısmen yeterli görülmektedir.