HAZIRLIK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA SONRASINDA YARATICI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ BELİRTİLER, SEBEPLER, ÇIKTILAR, KAYNAKLAR, ETKİLER (SCORE) MODELİ İLE GELİSTİRME


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: LEYLA SİLMAN

Danışman: BENA GÜL PEKER

Özet:

Bu çalısmanın temel amacı hazırlık okulu öğrencilerinin SCORE Modelini kullanarak okuma sonrası etkinliklerinde yaratıcı problem çözme becerilerinin gelistirilmesidir. Bu çalısma kendi alanı içinde, öğrencilere verilmis olan bir metinde problemi belirleyebilme ve yaratıcı problem çözme modellerinden olan SCORE Modelini belirlenen problemleri çözmek için nasıl uygulayacaklarını öğreten 4 dersi test etmistir. Bu çalısma takip eden arastırma sorularına dayanmaktadır: 1 Öğrenciler SCORE Modelini bir okuma sonrası etkinliği olarak kullanabilirler mi? 1.1 Sağlanan materyaller öğrencilerin okuma sonrası yaratıcı problem çözme becerilerini gelistirmede etkin midir? 1.2 Etkinlikler öğrencilerin gerçek yasamda yaratıcı problem çözme becerilerinin gelismesinde ne düzeyde etkilidir? Bu soruları yanıtlamak için iki gözlemciden, hazırlık sınıfı öğrencilerinden ve okutmanlarından nicel ve nitel veri toplanmıstır. Veri video-Cd ler, mülakatlar ve değisik geri dönüt formları seklinde düzenlenmistir. Nitel veri, sınıflandırma ve karsılastırma gibi araçlarla, nicel veriyse ortalamalar ve istatistik dağılımlar seklinde değerlendirilmistir.