Büro yönetimi ve sekreterlik alanı modüler öğretim programının öğretmenler açısından değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Selma Güneşli

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından meslek liselerinde uygulanan programlar modüler sisteme göre yeniden yapılandırılmış, 2006-2007 öğretim yılından itibaren tüm mesleki ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sistemine geçilmiştir. Bu araştırmada Ticaret Meslek Liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik (BYS) alanı modüler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Veriler, 5'li likert ölçeğine göre geliştirilmiş anket yoluyla, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ankara ilinin merkez ilçelerinde görev yapan 115 öğretmene uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada sonuçların elde edilmesinde iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklemler için t-testi, üç ve daha fazla grupların karşılaştırılmasında ANOVA ve Kruskal-Wallis testleri, kategorik verilerin karşılaştırılmasında ise Ki- Kare testi kullanılmıştır. Öğretmenlerden Ticaret Turizm Eğitim Fakültesi (TTEF) mezunlarının, modüler eğitim sisteminden memnun olanların, daha önce modüler eğitim sistemi ile ilgili hizmet içi eğitim alanların, branşı BYS olanların daha olumlu görüş belirttikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin programın içeriğine ilişkin ifadelere katılma düzeyleri daha düşüktür. Öğretmenler ortalama olarak programın içeriğinin, tam olarak iş piyasası ile örtüşecek, alan dalın gerektirdiği yeterlikleri sağlayacak şekilde olmadığını düşünmektedirler. Bu nedenle modüler programın revize edilmesi gerekmektedir.