Çoklu zeka kuramına göre matematik alanında hazırlanan bir eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: ALPER TUFAN

Danışman: MEHMET AKİF OCAK

Özet:

Bu çalışmada Çoklu Zeka Kuramı'na göre hazırlanan bir öğretim yazılımı öğrencilerin öğrenme ortamlarına sunulmuştur. Bilgisayar destekli öğretimden de yararlanılarak hazırlanan bu eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonları üzerine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Ülkemizde genel olarak düşük olan matematik başarısının çeşitli araştırmalarla etkililiği kanıtlanmış Çoklu Zeka Kuram'ına uygun bir öğretim yazılımıyla Kesirler ünitesinin işlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Ankara Rotary Yeşiltepe İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencileri olarak belirlenmiştir. Çalışma, okul laboratuarında matematik derslerinde uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem deneysel yöntemdir. Deney grubu ön test son test desenine başvurulmuştur. Araştırmacı, araştırma için bir deney gurubu belirlemiştir. Akademik başarıyı ölçmek için kullanılacak Akademik Başarı Testi, öğrencilerin baskın zeka alanlarını tespit etmek için Çoklu Zeka Belirleme Testi ve deneysel işlem öncesi ve sonrasında öğrencilerin memnuniyet derecesini, motive olma düzeylerini ölçmek için Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Çoklu Zeka Kuram'ına uygun hazırlanan bir eğitim yazılımının uygulanan örneklem üzerinde Akademik Başarıları ve Motivasyonları açısından anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Motivasyon Ön Test - Son Test verileri ile Akademik Başarı Ön Test - Son Test verileri değerlendirilerek Çoklu Zeka Kuramı'nın lehine bir sonuç çıktığı görülmüştür.