Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ŞEYMA ÜLKER KURTULUŞ
Danışman: Semra Mirici
Özet:
Araştırmanın amacı Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması (OÖAPY) ile ilgili
karşılaşılan güçlükleri, güçlük nedenlerini ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu bağlamda;
Biyoloji bilim dalında proje danışmanlığı yapan öğretmenlerin proje danışmanlığı
konusunda eğitim alan ve eğitim almayan öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler belirlenmiştir.
Çalışma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda öğretmen öğrencilerin proje sürecinde
bir araya gelecekleri zaman dilimi yaratamadıkları okul yönetimi tarafından proje sürecinin
desteklenmediği, üniversite ve diğer işbirliği yapılacak kuruluşlardan destek görülmediği
proje yazım sürecinde bilimsel araştırma yöntem, teknikleri konusunda yeteri kadar bilgi
sahibi olunamadığı ve proje sonuç raporunun yazımında zorlanıldığı anlaşılmıştır. Proje
danışmanlığı eğitimleri ile öğretmen ve öğrencilerin projenin konusunun belirlenmesi, plan
hazırlanması, projenin yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında bilgi sahibi olunduğu
ve TÜBİTAK 2229- Lisans ve Lisans Öncesi Öğretmen ve Öğrencilere Yönelik Etkinlikleri
Destekleme Programı kapsamında yürütülen ‘Biyoloji Öğretmenlerine Proje Danışmanlığı
Eğitim Çalıştayı sürecinin olumlu yönde etkilediği ortaya konulmuştur. Proje Danışmanlığı
eğitimlerinin arttırılmasının yanı sıra proje paydaşlarının gerekli destekleri sağladıklarında
daha etkili ve verimli bir proje sürecinin ortaya çıkacağı öngörülmektedir.
Anahtar Kelimeler :Proje danışmanlığı eğitimi, lise araştırma projeleri yarışması, biyoloji
projeleri, lise öğretmenleri