Biyoloji bilim dalında TÜBİTAK araştırma projelerine katılan öğretmenlerin karşılaştığı güçlüklerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞEYMA ÜLKER KURTULUŞ

Danışman: Semra Mirici

Özet:

Araştırmanın amacı Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması (OÖAPY) ile ilgili

karşılaşılan güçlükleri, güçlük nedenlerini ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu bağlamda;

Biyoloji bilim dalında proje danışmanlığı yapan öğretmenlerin proje danışmanlığı

konusunda eğitim alan ve eğitim almayan öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler belirlenmiştir.

Çalışma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda öğretmen öğrencilerin proje sürecinde

bir araya gelecekleri zaman dilimi yaratamadıkları okul yönetimi tarafından proje sürecinin

desteklenmediği, üniversite ve diğer işbirliği yapılacak kuruluşlardan destek görülmediği

proje yazım sürecinde bilimsel araştırma yöntem, teknikleri konusunda yeteri kadar bilgi

sahibi olunamadığı ve proje sonuç raporunun yazımında zorlanıldığı anlaşılmıştır. Proje

danışmanlığı eğitimleri ile öğretmen ve öğrencilerin projenin konusunun belirlenmesi, plan

hazırlanması, projenin yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında bilgi sahibi olunduğu

ve TÜBİTAK 2229- Lisans ve Lisans Öncesi Öğretmen ve Öğrencilere Yönelik Etkinlikleri

Destekleme Programı kapsamında yürütülen ‘Biyoloji Öğretmenlerine Proje Danışmanlığı

Eğitim Çalıştayı sürecinin olumlu yönde etkilediği ortaya konulmuştur. Proje Danışmanlığı

eğitimlerinin arttırılmasının yanı sıra proje paydaşlarının gerekli destekleri sağladıklarında

daha etkili ve verimli bir proje sürecinin ortaya çıkacağı öngörülmektedir.

Anahtar Kelimeler :Proje danışmanlığı eğitimi, lise araştırma projeleri yarışması, biyoloji

projeleri, lise öğretmenleri