Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ELİFNUR ELMAS
Danışman: Barış Karaelma
Özet:
Bu araştırmada, Piyano eğitiminde piyano için düzenlenmiş olan türkülerin öğrencilerin
teknik, müzikal ve kültürel yönden gelişimlerine katkısı ile öğretmenlik mesleğinde ve
ulusal müzik dağarcı ğımızın gelişmesindeki etkisi araştırılmıştır. Zira piyano eğitimi için
düzenlenmiş olan türkülerin kullanılmasının ülkemiz öğrencilerinin motivasyonunu
doğrudan olumlu yönde etkileyeceği ve yarar sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca
Anadolu’da yüzyıllar iç erisinde şekillenmiş olan halk müziğinin (türkülerin) şu anki eğitim
modelinde öğrencilerin başarı durumlarına katkı sağlayıp sağlamayacağını ortaya
çıkarılması hedeflenmektedir. Araştırmayla, halen sürdürülmekte olan piyano eğitim
programlarına katkı sağl anması da amaçlanmaktadır. Araştırma için önce literatür taraması
yapılmış ve gerekli kuramsal bilgilere ulaşılmıştır. Araştırmanın evreni, Türkiye’deki
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri, örneklemi ise 2018 2019 Eğitim Öğretim yılında
Gazi Üniversite si Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören her lisans sınıfından
dengeli sayı dağılımı gözetilerek seçilen 101 öğretmen adayından oluşmaktadır. Elde
edilen veriler istatistik alanında uzman kişiler tarafından yorumlanmıştır. Araştırmanın
sonucunda ü niversitede alınan piyano eğitimi süresince, piyano için düzenlenmiş olan
türkülere daha fazla ağırlık verilmesinin öğrencinin motivasyonuna, öğrenmesine ve
başarısına daha fazla katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler:Türkü, piyano, eğitim, motivasyon, halk kültürü