Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MATEMATİK VE FEN ALANLARI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NURHAYAT KARA KILIÇ
Danışman: Tahir Atıcı
Özet:
Bu araştırmanın amacı 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yenilenen öğretim
programlarına göre hazırlanmış olan 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders kitabının amaçlanan hedefe ne
kadar ulaştırdığını uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerini alarak değerlendirmektir.
Literatür taramasıyla elde edilen sonuçlara göre buna benzer çalışmaların belli bir il ile sınırlı
tutulduğu ve yapılan çalışmalarda görüşü alınan öğretmen sayısının da bu çalışmaya göre az
olduğu görülmektedir.Kitabın değerlendirilmesi iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde
Fen Bilimleri Ders Kitabı ile ilgili olarak, Görsel Tasarım ve Görsel unsurlar, Bilimsel Süreç
Becerileri,Yaşam Becerileri,Mühendislik ve Tasarım Becerileri kazanımları, Yapılandırmacı
Yaklaşım Felsefesine uyumluluk ,Ölçme ve Değerlendirme ile Dil ve Anlatım açılarından
öğretmen görüşlerinin alınacağı maddeler hazırlanmıştır. Bu maddeleri içeren ankette üçlü
likert tipi ölçek kullanılmıştır. İkinci bölümde ise öğretmenlerin görüşlerini yazılı bir şekilde
ifade etmelerini sağlayan açık uçlu iki soru yöneltilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Kitap İnceleme, 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi, Öğretmen Görüşleri