Meb 5.sınıf fen bilimleri ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MATEMATİK VE FEN ALANLARI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NURHAYAT KARA KILIÇ

Danışman: Tahir Atıcı

Özet:

Bu araştırmanın amacı 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yenilenen öğretim

programlarına göre hazırlanmış olan 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders kitabının amaçlanan hedefe ne

kadar ulaştırdığını uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerini alarak değerlendirmektir.

Literatür taramasıyla elde edilen sonuçlara göre buna benzer çalışmaların belli bir il ile sınırlı

tutulduğu ve yapılan çalışmalarda görüşü alınan öğretmen sayısının da bu çalışmaya göre az

olduğu görülmektedir.Kitabın değerlendirilmesi iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde

Fen Bilimleri Ders Kitabı ile ilgili olarak, Görsel Tasarım ve Görsel unsurlar, Bilimsel Süreç

Becerileri,Yaşam Becerileri,Mühendislik ve Tasarım Becerileri kazanımları, Yapılandırmacı

Yaklaşım Felsefesine uyumluluk ,Ölçme ve Değerlendirme ile Dil ve Anlatım açılarından

öğretmen görüşlerinin alınacağı maddeler hazırlanmıştır. Bu maddeleri içeren ankette üçlü

likert tipi ölçek kullanılmıştır. İkinci bölümde ise öğretmenlerin görüşlerini yazılı bir şekilde

ifade etmelerini sağlayan açık uçlu iki soru yöneltilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Kitap İnceleme, 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi, Öğretmen Görüşleri